Hybride werken wordt steeds meer de norm waarbij de werkplekken thuis en op kantoor worden afgewisseld. Ook mkb’ers werken vaker hybride en kunnen niet meer zonder deze flexibele werkvorm. Maar hoe zorg je ervoor dat je professioneel bereikbaar blijft als jijzelf en je medewerkers overal zitten? In de onderstaande blog zetten we op een rij hoe je dat voor elkaar krijgt.
De uitdagingen van hybride werken voor mkb’ers
Hybride werken kan verschillende uitdagingen met zich meebrengen. Denk aan verschillende werkplekken en verschillende apparaten. Hoe zorg je ervoor dat je het overzicht kunt behouden? Klanten kunnen zo namelijk niet weten wie ze moeten bellen, of moeten meerdere nummers onthouden. Het kan ook zijn dat werknemers in het buitenland zitten en op andere tijden vanwege het tijdsverschil bereikbaar zijn, of denk aan de bereikbaarheid van werknemers die onderweg zijn. Hoe zorg je ervoor dat dit soepel verloopt? Gelukkig bestaat er een slimme oplossing waar je aan kunt denken.
Slimme oplossing voor moderne bereikbaarheid
Wil je op iedere plek bereikbaar zijn? Dan kun je denken aan zakelijke telefonie. Zo heb je vaste zakelijke telefonie, waarbij je een vast toestel op je bureau hebt staan. Handig voor als je op kantoor bent en niet de hele tijd je mobiel wil gebruiken om te bellen.
Ook heb je vaste mobiele telefonie, waarbij je een zakelijk nummer gebruikt op je mobiel. Hiermee houd je alsnog privé- en werktelefoontjes gescheiden. Je kunt bellen met een app, de browser of laptop: alles werkt via een account en je kunt zelf bepalen wat voor jou het handigste is en met welk apparaat je belt. Werk je veel hybride en wil je professionaliteit uitstralen met een zakelijk telefoonnummer? Dan is zakelijke telefonie van Rinkel ideaal.
Voordelen van zakelijke telefonie bij hybride werken
Met zakelijke telefonie ben je flexibel. Je kunt bellen vanuit huis, onderweg of kantoor. Bovendien geeft het een professionele uitstraling. Klanten hoeven maar één nummer te onthouden, ongeacht waar je op dat moment werkt. Bovendien kan dit een betere samenwerking opleveren, want je kunt gebruikmaken van verschillende functies. Denk aan doorschakeling, zakelijke voicemail, het instellen van een wachtrij en een keuzemenu. Dit is prettig voor de klant aan de andere kant van de lijn, maar ook voor de communicatie met collega’s onderling.
Hybride werken én professioneel bereikbaar zijn begint met zakelijke telefonie. Hybride werken vraagt namelijk om bereikbaarheid en daar sluit zakelijke telefonie naadloos op aan, waarbij je bereikbaar bent ongeacht op welke plek je je bevindt.